» » Механічна рука Термінатора «надрукована» в коледжі

Механічна рука Термінатора «надрукована» в коледжі



В коледжі зібрали механічну руку на кшталт Термінатора! Така інформація поширюються соціальними мережами і цікавить майбутніх студентів… Днями в закладі була проведена презентація цього дива, а за коментарями і з питаннями ми звернулися до безпосереднього керівника (модератора) проекту Вороніна В.В.- викладача коледжу. Віталій Валерійовичу:

1. Як виник цей проект?

У процесі навчань, студенти часто задають питання: «де вони зможуть застосувати отримані знання та навички?». До того ж загальнопоширена думка, що спеціальність «радіотехніка» готувала фахівців виключно для таких великих підприємств як «радіозавод», які на сьогодні майже не працюють, а відповідно, і інженери-радіотехніки не затребувані. Тому в процесі навчання студентів я всіляко намагаюся їм донести, що дана думка абсолютно помилкова і хороший фахівець в області радіотехніки завжди зможе знайти собі гідну і цікаву роботу.

2. З чого починався процес?

Ідея створення макету роботизованої руки виникла зовсім спонтанно. Після зборки 3D принтера (від редакції сайту більш детально тут: http://svet-koledg.com.ua/info/176-studenti-zbrali-3d-printer.html) і друку різних малогабаритних деталей з пластика, з якими принтер справлявся без особливих зусиль, виникло бажання досконально вивчити максимальні можливості принтера на більш габаритних деталях. При пошуку цікавих моделей на очі попала стаття про спробу створення однієї з європейських компаній людиноподібного робота за допомогою 3D принтера. Відразу ж виникло питання: «А чим ми гірші?». Тому було прийнято рішення спробувати наші можливості в перспективному напрямку як робототехніка. І я вирішив почати експеримент зі створення роботизованої руки... Заодно повинен був вийти цікавий макет для демонстрації студентам однієї з можливостей застосування їх знань в напрямку робототехніки (що також є відповіддю на перше питання).

3. З якими проблемами стикалися?

В процесі роботи над проектом треба було вирішити кілька глобальних завдань:
розробка конструкції і створення 3-х мірної моделі для друку та створення електронної системи управління. Саме тоді я запропонував студентам взяти участь в проекті. Мою ідею підхопив студент другого курсу групи РТ-16 Шрубенко Костянтин. А так як він висловив бажання розібратися більш поглиблено з електронікою, відповідно розробку системи управління було доручено йому. Я зайнявся розробкою конструкції і відпрацюванням друку складових пристрою.

4. Яке обладнання і матеріали знадобилися?

З обладнання - знадобився раніше зібраний нами 3D принтер і два особистих ноутбука. На одному я працював над конструкцією і печаткою складових частин, на іншому Костянтин займався роботою над електронною системою управління.
З матеріалів - для конструкції був застосований пластик з огляду на його механічні характеристики, відносну простоту використання, відсутність деформації при охолодженні та бюджетну вартість. З підбором матеріалів допомогла Київська компанія - MONOFILAMENT. Так само, коли вони дізналися про проект і що їм займається студент коледжу, вони презентували нам підкладку для друку, що істотно полегшило процес друку і поліпшило результати.



5. Які у неї можливості і чи можливо її вдосконалити?

В даної конструкції можливості обмежені. Сила утримання предмета 1.6 кілограми, що обумовлено зусиллям яку розвиває сервопривід. Але в порівнянні з більшістю аналогів - швидкість відгуку на реакцію згинання та розгинання пальців досить висока. До того ж Костянтин за своєю ініціативою створив адаптивну електронну систему для підключення датчиків і блок управління можна навчати в залежності від встановлених датчиків без зміни конструкції або програми для мікроконтролера. З приводу подальшого вдосконалення - цілі створення протеза з можливістю силового захоплення спочатку не переслідувалися. Завдання було суто експериментальні і навчальні. Виходячи з отриманих результатів на сьогоднішній день, у нас вже є маса конструктивних варіантів для продовження роботи.

6. А яке застосування в навчальному процесі?

У навчальному процесі - даний макетний зразок може бути застосований при вивченні аналогової схемотехніки, а саме при вивченні роботи з аналоговими датчиками, операційними підсилювачами, навчанні принципам управління аналоговими сервоприводами т.інш. При вивченні цифрової схемотехніки - вивчення мікроконтролерів, оцифрування та обробка аналогових сигналів, алгоритмам управління драйверами аналогових і цифрових сервоприводів і.т.д.

До речі, маємо бажання для зацікавленої молоді міста та району організувати на базі коледжу гурток мехатроніки. Домовленість з адміністрацією вже є.

Дякуємо за інтерв’ю. Бажаємо успіхів. А куди звертатися за інформацію про гурток?

– На електронну пошту СПК ЦНТУ. Чекаємо! скачать dle 10.2 КиноСвин


21-09-2018, 10:51

comments powered by HyperComments